onsdag, november 21, 2007

Relax time

I dagens alltmer upptrissade värld där allt ska gå fortare, vara billigare, mer bekvämt med Internet, MP3:or, Bredband, m.m. känns det grymt skönt att veta att det finns en sak som i alla fall aldrig (åtminstone inte för mig) kommer bli omodernt och tråkigt.

Jepp, ni gissade rätt, vinylskivan. Nej, jag är inte sextio år, men om jag säger att såg min första CD-spelare 1985 så får ni gissa hur gammal jag är!

Grymt avkopplande efter en hård dags fajtande med kunder att släppa ner en platta på tallriken. Dessutom är det faktiskt skönt att få jobba lite med pickupen, byta sida osv bara för att få höra just den där låten som var bara så jäkla bra.

När jag grävde lite i skivbacken hittade jag den här godingen från 1981:



Undrar om jag får några stilpoäng... Kanske inte?

Inga kommentarer: