torsdag, maj 24, 2007

Fussball, bier und das neue Mondeo*

Fick reda på APG-föreläsningen blev inställd. Verdammt!

Tur då att det är Champions League-final med tillhörande starköl och bookmakertoast på lokal.

Milan nätar 1-0 på frispark i 45:e (Antar att Glenn Hyséns mungipor åkte ner rejält?), halvtidsvila med reklambreak och Fords nya film "Desire" för nya Mondeon dyker upp.
















Alla tre (undertecknad, Brindfors-Jakob och Fröjd-Emil) runt bordet tittar häpet mot projektorduken och utbrister mer eller mindre unisont:

- Den känns som Sonys Bravia-filmer!

Mindre än tolv timmar senare när jag ser den nu igen i ett lätt omtöcknat och bakfullt tillstånd känns den om något än mer "Sony-aktig". Men jag förstår den inte riktigt nu heller. Vad menar de? Vad vill de säga mig? Bort med det gamla, in med det nya. Fram med ballonger och låt det omoderna och dammiga flyga bort. Fin film, men är det verkligen bra reklam? Ja, kanske det.

Tycker dock att Ford ska ha en eloge för att man tar ut svängarna med sina filmer, mer sånt vill jag se.

Hursomhelst, Ogilvy har gjort filmen, Phillippe André regisserade. Kolla själv här.

Kuriosa: musiken i filmen är med på soundtracket till "Donnie Darko".

* Ursäkta tyskan i rubriken, kände mig en smula germansk så här på morgonkvisten.

Inga kommentarer: