tisdag, december 11, 2007

En rolig iakttagelse

Igår var jag och handlade i min lokala Vi-butik på Rålambsvägen.

Vanligtvis så rullar det någon form av in-store-tv på flera skärmar i butiken där något skvalande talar om att man minsann nu kan köpa Pernilla Wahlgren-edition hårprodukter eller något annat livsviktigt man bara måste köpa.

Igår hade de dock sänkt ljudet på alla skärmar och istället spelades julmusik i högtalarna. Eftersom jag jobbat i skivaffär och är grymt trött på att höra Absolut Christmas på repeat kände jag instinktivt stort motstånd till att handla dagligvaror när jag hörde julmuzaken skvala ut i lokalerna.

Döm av min förvåning när jag efter en stund hör att någon anställd (dagens hjälte) hade ersatt wailandet med Carola med att spela Ebba Gröns "Greatest Hits"-platta.

Kan meddela att köpa mat till "Rågsveds Finest" inte alls var så tokigt, svårt kul när man hör "Mona Tumba Slim Club" samtidigt som man ser tjockisarna stå och gräva i köttdisken.

Now that´s in-store marketing for you!

Inga kommentarer: